Ads 468x60px

Rabu, 25 September 2013

Ayat-Ayat Ruqyah Hindari Gangguan Makhluk Halus

TAKUT kepada makhluk halus, manusia jahat dan penangan sihir! Tetapi sejauh mana di antara kita yang berusaha untuk melindungi diri dan keluarga daripada gangguan itu dengan cara yang sebaiknya, berpandukan al-Quran dan sunah.

Sesetengah pihak lebih selesa berjumpa dukun, biarpun silih berganti untuk mendapatkan pelindung kepada masalah dihadapi, tanpa mengambil kira sama ada dukun terbabit menggunakan cara yang diredai atau sebaliknya.

ni kerana ramai yang tidak mengetahui kaedah untuk mengelakkan diri daripada gangguan jahat makhluk termasuk sihir, malah tidak kurang juga yang masih cetek ilmu asas berkaitan agama.

Seorang anak muda kelahiran Kuala Lumpur, Mohd Taha Hassan Azhari, tampil dengan karyanya berjudul Ayat-Ayat Ruqyah, Ayat Penawar Sihir dan Gangguan Makhluk Halus, sebagai panduan kepada masyarakat Islam berdepan dengan gangguan terbabit.

Ruqyah adalah himpunan potongan ayat daripada al-Quran yang menjadi doa khusus untuk mengubati sihir dan gangguan makhluk halus termasuk jin atau apa saja jenisnya dan ia dibenarkan dalam Islam.

Nabi s.a.w pernah bersabda yang bermaksud: “Tidak apa-apa ruqyah itu selama tidak mengandungi syirik. (Hadis riwayat Muslim)

Album ayat ruqyah ini diterbitkan Inteam Records Sdn Bhd, berada di pasaran bermula minggu terakhir Ogos lalu, pada harga berpatutan iaitu RM9.90 (kaset) dan RM16.90 (cakera padat).

Banyak ayat ruqyah dimuatkan dalam album terbabit, antaranya surah pembuka al-Quran al-Fatihah, diikuti bacaan daripada surah al-Baqarah ayat 1-5, 102, 163-164, 255-257 dan 285-286, kemudian ayat 18 dan19 surah Ali-Imran serta ayat 54 -56 dan 117-122 surah al-A’raaf.

Menurut Mohd Taha, ayat ruqyah ini andai dibaca dengan bacaan yang benar, dengan iman yang bersih dan hati yang ikhlas, ia akan sangat ditakuti makhluk jahat yang ada di sekeliling.

“Saya menghasilkan karya ini selepas beberapa lama melakukan kajian dan penyelidikan sama ada melalui buku dan ulama di Mesir,” kata anak muda berusia 27 tahun itu.

Beliau yang juga anak kepada Datuk Hassan Azhari yang cukup terkenal dengan sumbangannya dalam perkembangan ilmu tajwid dan al-Quran di Malaysia, mewarisi sedikit sebanyak ilmu dan kepakaran daripada bapanya.

Dalam menghasilkan karya itu, beliau turut mendapatkan pandangan dan teguran daripada bapanya.

“Ayah saya juga membuat penilaian terlebih dulu pada karya saya ini dan dia juga berpuas hati,” katanya.

Mohd Taha memiliki tiga diploma, membabitkan bidang al-Quran dan sunnah dari Kolej Islam Darul Eshan (Kisdar), tafsir dan ilmu-ilmu al-Quran dari Maahad Dirasah wal Arabiyah al-Islamiyah di Perak serta pengajian tinggi Islam dan bahasa Arab di Universiti Zamalik, Mesir.

Beliau juga memiliki ijazah Sarjana Muda Usuluddin (dalam pengkhususan tafsir dan ilmu-ilmu al-Quran) dari Universiti al-Azhar pada 2004 dan kini masih lagi belajar di universiti yang sama dalam bidang hadis.






Ingin menerima tips-tips berkaitan Belajar Al-Quran terus ke emel anda?
....Taip Emel dalam kotak dibawah & Klik Langgan:


Delivered by FeedBurner
belajar al quran online belajar mengaji al quran belajar tajwid al quran belajar tarannum al quran belajar membaca al quran belajar bahasa al quran belajar baca al quran belajar quran belajar membaca al quran online cara mudah belajar al quran belajar mengaji al quran online belajar alquran cara belajar al quran mari belajar al quran belajar mukadam kelas belajar al quran software belajar membaca al quran alquran.com alquram belajar al quran percuma www.alquraan belajar quran al baghdadi hukum belajar al quran belajar tafsir al quran belajar al quran bertajwid al quaraan belajar menghafal al quran aplikasi belajar al quran belajar baca al quran online al quram alqoran downloads al quran search al quran al_qur an alquraan.com software belajar al quran belajar murotal al quran belajar al quran digital belajar baca al quran cepat al qoraan al qauran قرانً a lquran alqaran alqoraan alqran.com alquoran alkuran.com qurqn.com www.qouran qurañ alquron alqurane belajar al qur an qraan.com quram.com www.alkuran alqurran belajar al quran cepat belajar al quran download belajar al quran mp3 pentingnya belajar al quran youtube belajar al quran belajar ngaji al quran hadist belajar al quran metode belajar al quran belajar menulis al quran al qurian alkoran al koran al quoran al kouran al-quraan.org www.al kuran.com el quoran qur aan.com full qu ran www.qu ran www.qurqn جوجل قران www.quram www.qurhan www.quraan qruan.com www.alqran qeran.com qurana.com www.qeran www.alguran ققران kelas al quran dewasa kelas mengaji al quran kelas pengajian al quran kelas alquran kelas tafsir al quran kelas al quran al baghdadi kelas kemahiran al quran kelas membaca al quran kelas talaqqi al quran

KLIK ICON TWITTER & FACEBOOK DIBAWAH DAN SHARE INFO DI LAMAN INI BERSAMA  KENALAN ANDA.... Sebarkanlah Ilmu Al-Quran !

0 ulasan:

Catat Ulasan

Borang tempahan khidmat Guru Al-Quran ke rumah anda ( Hanya untuk diisi oleh PELANGGAN !!!):

Emelkan maklumat dibawah ke " Penyelia.HQ@gmail.com " ATAU hantar melalui ruang komen dibawah sekali :

==================================================

Tajuk/Email Title: " Tempahan Guru Al-Quran / Mandarin "

Isi emel/content:

- Nama penuh anda/pelajar :
- No. Tel anda :
- E-mel anda :

- Jenis Kelas? : (Mandarin? / Quran?)
- Kategori? : (Dewasa ATAU Kanak-Kanak ATAU Keluarga? Lelaki ATAU Wanita?)

- Hari pengajian yang diingini : (hujung minggu/hari biasa? e.g every Tuesday)
- Waktu pengajian : (pukul berapa? e.g 8.30 pm - 9.30 pm)


- Adakah anda berminat untuk belajar Quran secara online: ( Ya / Tidak )
- Jika ya, nyatakan medium pembelajaran yang diingini: (YM? FB? Skype? Whatsapp? Line?)


- Alamat rumah pelajar: (Kelas akan dibuat secara online jika alamat rumah tidak diisi)
- Negeri anda : (e.g Sarawak)

==================================================